۲۰ فروردین ۱۴۰۳
یازدهمین کنفرانس nanotox۲۰۲۴ در ایتالیا
۲۲ اسفند ۱۴۰۲
اعلام برگزیدگان مسابقه "ایمنی در آزمایشگاه نانو"
۱ اسفند ۱۴۰۲
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
در آوریل ۲۰۱۳، بخش طراحی برای محیط زیست (DfE) از سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، از ارائه گزارش نهایی امکان سنجی طرحی با عنوان "کاربرد ارزیابی چرخه عمر (LCA) برای فناوری نانو: باتری های یون لیتیومی در خودروهای الکتریکی" خبر داد.
این طرح ارزیابی چرخه عمر، به طور مشترک توسط اداره پژوهش و توسعه (ORD) نانوفناوری و باتری های یون- لیتیوم در بخش طراحی برای محیط زیست (DfE) انجام شد. این همکاری شامل سطح غربالگری در ارزیابی چرخه عمر بوده است که برای فناوری باتری های یون لیتیومی که در حال حاضر برای وسایل نقلیه الکتریکی تولید می شوند و نسل بعدی باتری های که از فناوری نانو لوله های کربنی تک دیواره استفاده می کنند، انجام شد.
به گفته سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده این مطالعه نشان می دهد که چگونه اثرات چرخه عمر یک فناوری در حال ظهور و کاربردهای جدید نانو مواد (به عنوان مثال فناوری آندهای نانو لوله کربنی تک دیواره) را می توان قبل از این که فناوری بالغ شود، ارزیابی کرد. به علاوه این مطالعه، معیاری را برای ارزیابی چرخه عمر برای این فناوری در آینده فراهم می آورد.
یافته های کلیدی و نتایج گزارش نهایی بیان می کند: « بررسی کاربردهای نانولوله های کربنی تک دیواره، نوید ایجاد بهبود در شدت انرژی و عملکرد نهایی باتری های یون- لیتیوم در خودروها را نشان می دهد. با این حال انرژی مورد نیاز برای تولید این آندها در مراحل اولیه توسعه زیاد است (البته ممکن است مزیت بازدهی انرژی در زمان استفاده به مراتب چشمگیرتر گردد). اگر محققان به تدریج بر روی کاهش چگالی انرژی فرآیند تولید پیش از تجاری شدن آن متمرکز شوند، مشخصات کلی زیست محیطی این تکنولوژی، به میزان قابل توجهی امکان بهبود خواهد داشت.